Subject: FW: NJ linna ÜP koostamisi jooksul tekkinud küsimused
From: "Kaire Jaanus" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: Antti Pääsukene - MKM <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 20 Jun 2025 23:47:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kuna üldplaneeringutele annab riigimaade osas sisendi MKM, edastan kirja 
vastamiseks.

	Kaire Jaanus
juhtivspetsialist I KOV planeeringute heakskiitmise osakond
+372 550 4515

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee> www.maaruum.ee

Kesk 12, Valga

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 18, 2025 3:53 PM
To: MA Üldpost <[email-masked]>; Mai Lind <[email-masked]>; Tiina 
Vooro <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: NJ linna ÜP koostamisi jooksul tekkinud küsimused

Tere

Palun vajadusel suunake mind vastava spetsialisti poole. Allolevas kirjas 
viidatud küsimused käsitlevad täna eeldatavasti Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) valitsemisel olevaid riigimaid. 
Tulenevalt sellest on antud küsimustega seotud MKM ja riigimaade valitsemise 
volitatud asutus Maa- ja Ruumiamet.

Narva-Jõesuu üldplaneeringu koostamise raames korraldasime 2025 uue 
kooskõlastusringi ning käesoleval ajal vastuste koostamisel kontrollisime ka 
2023 kooskõlastusringi ajal laekunud kirju.

2023 kirjutas meile Regionaal- ja Põllumajandusministeerium (endine 
Maaeluministeerium) 21.08.2023 kiri nr 4.1-5/1274-6.

Omas kirjas  esitati ettepanekuid:

1. Narva-Jõesuu linnas asuvale Mereäärse (katastritunnus 51401:001:0448, 
sihtotstarve sihtotstarbeta maa 100%, pindala 2039 m²) kinnisasjale on 
kavandatud äri maa-ala juhtotstarve. Üldplaneeringu seletuskirja peatükis 
3.3 „Ehituskeeluvööndi vähendamine“ märgitu kohaselt tehakse 
üldplaneeringuga ettepanek ehituskeeluvööndi vähendamiseks Mereäärse 
kinnisasja naabruses asuvatel Vabaduse tn 75 (katastritunnus 
51301:010:0030), Vabaduse tn 77 (katastritunnus 51301:010:0010), Vabaduse tn 
79 (katastritunnus 51301:010:0020) ja Vabaduse tn 83 (katastritunnus 
51301:010:0015) kinnisasjadel. Ehituskeeluvööndi vähendamist on põhjendatud 
spaa- ja majutusteenuse arendamisega. Teeme ettepaneku kaaluda 
ehituskeeluvööndi vähendamise ettepaneku tegemist ja vastava taotluse 
esitamist ka Mereäärse kinnisasjal Vabaduse tn 77 kinnisasjaga sarnases 
ulatuses, arvestades, et Mereäärse kinnisasjale on kavandatud äri maa-ala 
juhtotstarve.

EKV vähendamiseks Keskkonnaamet nõuab: Määrata tuleb kavandatavate ehitiste 
võimalikud suurused ning põhjendada, miks ehitisi kavandatakse EKVs ja miks 
neid ei saaks ehitada väljaspool EKVd.

2. Teeme ettepaneku Olgina alevikus asuv Sinisalu (katastritunnus 
51401:001:0193) kinnisasi kavandada segaotstarbega juhtotstarbega maa-alale 
sarnaselt sellega piirneva Alliksaare tn 36 (katastritunnus 85101:003:0193) 
kinnisasjaga.

Ettepaneku juures puuduvad konkreetsemad põhjendused või eesmärgid, ala on 
osaliselt RVs.

3. Teeme ettepaneku Sinimäe alevikus asuv Kaja (katastritunnus 
85101:001:0781) kinnisasi kavandada segaotstarbega juhtotstarbega maa-alale 
sarnaselt sellega piirneva Karjapõllu (katastritunnus 85101:001:0344) 
kinnisasjaga.

Ettepaneku juures puuduvad konkreetsemad põhjendused või eesmärgid. 
Selgitame, et Kõrval on loomafarm, ei ole otstarbekas ümber hoonestus 
kavandada (lõhna mõju).

4. Olgina alevikus asuvale Töökoja tn 3b (katastritunnus 51401:001:0551, 
sihtotstarve sihtotstarbeta maa 100%, pindala 1821 m²) maaüksusele on 
kavandatud haljasala ja parkmetsa maa-ala juhtotstarve. Teeme ettepaneku 
määrata see maaüksus segaotstarbega juhtotstarbega maa-alale, mis annab 
võimaluse kasutada kinnisasja mitmekesisemalt.

Töökoja tn 3b asub Olgina alevikus, tiheasustusalas, ümbritsetud hoonestatud 
katastriüksustega, kõrval on äri ja elamumaad. On võimalik määrata kinnisaja 
mitmekesise kasutamiseks.

5. Joonise „Maakasutus“ kohaselt ei ole Arumäe külas asuv Arumäe AÜ 1 
(katastritunnus 51401:001:1235, sihtotstarve sihtotstarbeta maa 100%, 
pindala 960 m²) maaüksus määratud suvila- ja aiandusühistu ala koosseisu 
ning maaüksusele ei ole määratud maakasutuse juhtotstarvet.  Oleme 
seisukohal,  et  Arumäe  AÜ  1  maaüksus  peaks  kuuluma  suvila-  ja 
aiandusühistu ala koosseisu ja sellest johtuvalt teeme ettepaneku määrata 
see maaüksus elamu maa-ala juhtotstarbega maa-alale sarnaselt sellega 
piirneva maaüksusega.

Selgitame, et Arumäe külas asuv Arumäe AÜ 1 (katastritunnus 51401:001:1235) 
on märgitud A1 eripiirkonna koosseisu. Maakasutuse juhtotstarve osas 
teatame, et on määratud haljasala-ja parkmetsamaa (HP). Katastriüksusel on 
ulatuslik kitsendus, mis ei võimalda katastriüksust hoonestada: avalikult 
kasutatava tee kaitsevöönd, seega puuduvad eelduses elamumaa funktsiooni 
realiseerimise alused. Arvame, et elamumaa määramine antud kat. üksusele 
pole põhjendatud.

Ma soovin teada saada, kas 2023 ettepanekud on aktuaalsed? Palun tutvuge 
esitatud selgitustega ning vajadusel kommenteerige.

-- 
Lugupidamisega

Olga Rudomina
planeeringuspetsialist
Narva-Jõesuu Linnavalitsus
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.